Voedingspraktijk Circle of Wellness. Gewichtsverlies, gezonder eten, vegetarisch of veganistisch eten
Kruiden

Kruiden geven kleur en smaak aan je eten, ze hebben echter ook gezondheidsvoordelen. Kruiden bevatten
vaak grote hoeveelheden geconcentreerde antioxidanten en hebben ontstekingsremmende eigenschappen
Kruiden zijn ook uitermate geschikt om zout te vervangen. Te veel zout eten is niet goed voor je lichaam
omdat dit een hoge bloeddruk kan veroorzaken.

Ondanks dat de meeste verse kruiden het gehele jaar door te verkrijgen zijn hebben ze ook een optimaal seizoen. 

Kruidenkalender

Seizoenskruiden Winter

Laurier, Orgegano, Peterselie, Rozemarijn, Salie, Tijm, Winterdragon

Seizoenskruiden  Lente

Bieslook, Franse dragon, Citroenmelisse, Munt, Oregano, Peterselie

Roomse kervel, Salie, Selderie/Selderij

Seizoenskruiden  Zomer

Basilicum, Koriander, Dille, Venkel, Knoflook, Munt, Rucola, Bonenkruid,

Marjolein, Citroenmelisse, Dragon, Lavendel, Tijm, Selderie/Selderij

Seizoenskruiden  Herfst

Bonenkruid, Oregano, Goedsbloem, Rozemarijn, Salie, Tijm,  Selderie/Selderij

TIP
Verse kruiden kun je in de koelkast een paar dagen bewaren. Je kunt ze het beste
in een stukje vochtig keukenpapier of een vochtige theedoek te doen.